fredag 25 november 2011

Jag får många förfrågningar om folk som vill ha information om just sin bil och jag försöker svara i den mån jag hinner..... men jag har börjat sätta press på de som frågar, att jag gärna vill veta lite om ägaren oh även lite info. Angelica från Alingsås har legat på och hon är en tjej som älskar allt runt gamla bilar och hon har setts runt både Bubblor, PV och Pontiac och nu en Ford men till Sommaren blir det nog en Pontiac igen om rätt bil kommer fram.

Allt började när hon var en liten tös och hon följde med sin pappa när hon fick se åka och känna på en fin Turkos Buick. Detta gav mersmak och det ena gav det andra som man säger men hon



Bilen hon verkligen BRINNER för är en Svart Pontiac Trans Am och att det är just en sådan bil är på grund av att hon sett dom i både tv serier och på Bio. Men nu har hon en Ford LTD Two-Door Hardtop Coupe 6P 1967
Tillverkad i 46036 exemplar, som kostade 3362 USD fritt fabrik i standardutförande
I Sverige har det hunnit bli tre exemplar av denna ovanliga bil. Angelicas LjusGröna i Alingsås
En MörkGrön i närliggande Uddevalla samt en LjusGrå också i Alingsås.
66% av beståndet finns alltså i Alingsås och 100% av beståndet finns i Västra Götaland.....Vanlig på ett ställe och ovanlig på ett annat....
Motorn är på 390 kubiktum som gav 315 hästkrafter vid 4600 RPM
Längden är 541 cm
Bredden är 200 cm
Hjulbasen är 302 cm
Tanken rymmer 95 liter
Tjänstevikt inkl förare är ca 1950 kilogram...

Vi önskar denna unga bilentusiastiska tjej lycka till med sin bil och kommande bilar... och sorry grabbar hon är redan upptagen....:-)