onsdag 18 mars 2015

PONTIAC CATALINA 4DR SEDAN 1965

När jag ska åka runt i Göteborg och i Landet för att göra Handelskammarebesiktningar på gamla amerikanska bilar så måste jag ha en rolig bil anpassad til de bilar man 12% besiktigar/värderar samt att Cruisa runt med och jag hade redan i höstas på känn att det behövdes en sådan bil och lyckan log mot mig på ebay och plötsligt fanns hon där med 16000 mil på mätaren med omklädd fram och baksoffa bra krom och rätt pris. Lyckades köpa hon och få hem till Göteborg upptäcker då att hon i princip är rostfri och går helt gudomligt ca 1900 varv per minut. Har dessutom option innerbelysnming och bakrutefläkt.... Har nu monterat drag och gjorde idag Fredagen den 13 reg och kontroll besiktning och banne mig. Hon gick igenom utan anmärkning. Så När vi träffas i framtiden så är risken stor att vi gör det i eller nära denna Catalina Med denna bil är det nu tolv  bilar registrerade i Sverige av exakt denna modell