Och vi skulle kunna tro att mitt inlägg idag handlar
om bara bilen som har följande tekniska
data:
Vägde utanvätskor och passagerare ny 1964,2 kilogram
Hjulbasen är 294,6 cm Längd 541,8 cm bredd 194,6 cm
Höjd 140,2cm
Spårvidd fram 150,6 cm Spårvidd bak 150,4 cm
Motorn är en optionmotor High Performance? På 350
kubiktum som levererade 175 hästkrafter
vid 4000 varv när den fick andas fritt genom det dubbla avgassystemet.
Växellådan är en TH 350 Bakaxeln är en 10 bult odiff
med ca 3,3:1 i utväxling.
Bränsletanken rymmer 83,3 liter
Men det är inte det som är det intressanta Ni kanske
tror att det då är statistiken som är vad som gäller.
Chevrolet El Camino 1973 tillverkades i några få
utföranden i totalt 64987 exemplar under modellåret 1973. I Sverige finns idag September 2012 totalt 67
exemplar av El Camino 1973.
Men icke sa Nicke inte är det det heller som är det
intressanta, Då måste det vara att den är köpt i USA:s Los Angeles i Januari
2012 och sedan hemtransporterad till Sverige av Nordtrafik för att sedan
Besiktigas och registreras i Sverige utan Anmärkning för att idag körts från
Göteborg Upp till Vilhelmina Föraren är
inte helt okände Gösta ”gnist” Eliasson.
Inte heller det var det intressanta utan det som SÅ
JÄVLA INTRESSANT ÄR att vi med olika medel under den närmaste tiden kommer
bygga om den till………….. gengasdrift!!!!!!!
Sen kommer vi med denna vagnen
BLI VÄRLDENS SNABBASTE GENGASBIL PÅ FÖLJANDE DIISTANSER
1/8 MILES (201,33 METER)
¼ MILES (402,33 METER)
FLYGANDE KILOMETERN
FLYGANDE MILES
500 MILE (
8045 KILOMETER) DRYGT 80 MIL…..
VI RÄKNAR MED ATT LYCKAS MED DETTA TIDIGAST INOM ETT ÅR OCH SENAST INOM TVÅ ÅR
ÖNSKA OSS LYCKA TILL OCH TIPS OM HUR VI SKA GÖRA FÅR
NI SKICKA TILL gengas@ccv.se
Annars så är det bara en sådär vanligt jävligt Bra
Söndag…..