tisdag 2 oktober 2012

RÖD FERRARI


För några veckor sedan var jag på väg mot Hoting  med min Pontiac 65 och jag försöker köra inte fortare än att jag alltid får behålla körkortet.
När man i USA vill köra lite fortare så lägger man sig i suget efter en Lång Långtradare de blåser ofta på i 130km/h å har via CB radio superkoll på poliskontroller.
Men nu var vi i Sverige och det är fredageftermiddag/kväll   och en giftigt Röd Ferrari  blåser förbi i närheten av Mariestad. Min Pontiac går bra i farter upp till 180 så jag kroka på och då den röda låg å smygkörde i hastigheter runt 130 till 150 hade jag inga problem att hänga på. Efter nån mil så förstod jag att om  Polisen kommer så inte tar dom en stor Pontiac utan de knäpper nog sportbilen så jag la mig bakom så nära som man våga åssa gled Ferrarin iväg och jag pressa på efter och en följa John lek började (förlåt Mamma) . Vid Laxå ringer en av mina bästa vänner som  jobbar på körkortsregistret å säger ” Varför hejar Du inte när vi möts..??  sen fråga han om jag blivit omkörd av den Röda eller om jag hunnit ikapp??”

”Jag svarade genom att ljuga å säga att jag hunnit ikapp” vilket han skratta åt och fortsatte vi hörs till veckan om du behöver prata körort…..

Strax norr om Laxå blir det motorväg och vår gode vän i den Röda ökar farten till 150 tilll 170 men jag lyckas köra utan att plåga och följa  john leken fortsätter och när det blir köer är det extra roligt för då måste den Röda bromsa in och då kör jag upp otäckt nära så det för ett ögonblick ska se ut som om jag verkligen vill köra om.

Då när jag ligger nära och vägen framför Ferrarin blir fri gasar den Röda på och Sången från avgasröret slår mot Pontiacen så det känns i golvet och i örona Njutning i denm högre skolan. 
Tjejer blir ofta Kvinnor i tidig Ålder medans vi Pojkar nästan aldrig blir män   ;-)  …… Tack gode Gud för det…….

Vid Arboga svänger E20 till Höger mot Stockholm och E18 till Vänster och  ca 700 meter innan avfarten till höger  slå Ferrarin av och går ut mot höger med utfälld blinkers. Jag glider upp jämsides tittar in in den Röda Ferrarin och ser en annan Pojke sitta å flina och vi ler i samförstånd  och ger varandra tummen upp (håret reser  sig på armarna av välbehag)  och Den Röda går till Höger och den Blå till Vänster….. här efter denna dryga timmes körning skiljs våra vägar för evigt…..

Under helgen berättar jag denna historien för många av mina vänner i Norrland och alla Pojkar som lyssna förstod och log….
Vad Ferrariägaren inte visste var att jag  är nörd på registreringsnummer så jag tog hans reg nummer och skicka honom ett  TACKBREV, för att han bara körde på de tre första växlarna i sin bil och inte nyttjade  för fullt vilket gjorde att jag fick uppfattningen  och känslan av att hänga med den Röda….

Sen häromkvällen Ringer mobilen…….. Hej det är jag med Ferrarin Tack för brevet och tack för att du kände som jag vid följa John leken……

När den pojken på Fredagskvällen gled in i Stockholm så träffa han  en massa människor som han berättade för om den Stora Blå Amerikanaren som följde honom  hack i häl i mer än en timme. Förvånat hade han berättat hur fort de gick å han trodde att de stora USA bilarna bara gjorde 70……. Och sen fyllde ju bilen helt upp Ferrarins tre backspeglar…..

Livet blir det man gör det till…..
 Stort Tack till Pojken i Stockholm för den Trevliga gemensamma resan.
Tack till Polisen som inte klagade på vårt körsätt
Tack också till medtrafikanterna som glatt vinkade åt oss.
KLICKA PÅ BILDEN BLIR DEN STOR

Tack för att jag fortfarande är en Pojk