torsdag 7 april 2016

Bil? eller.....


Häromdagen på min resa genom Lifvet hann jag ifatt en tuff liten bil? eller vad det var?? Och när jag börja fota vek den av och tog sin flykt på cykelbanan  min bil hade kraft att köra om och jag stannade en bit bort för att förhöra mig om vad det var? En cykel, moped eller en elbil eller vad? Men föraren valde vika ut på vägen och försvinna en bit bort. Har sett liknande bensindrivna bilar? Som kan köras uppemot 200 mil på en liter bensin!  Fränt att folk håller på och exprimentera för det är sådana här farkoster som gör att utvecklingen går framåt. Säg om 10 år kanske man kan åka fyra personer i en bil i tio mil på en liter bensin……  Hur framtiden ser ut vet ingen men på grund av stolliga människor blir det alltid nått nytt och det är kul att se i trafik. I vanliga fall tittar jag bara åt dom ställen där gamla fordon kommer från!! Kul så kul! NOTERA BAKLJUS BROMSLJUS OCH BLINKERS