fredag 4 januari 2013

PETERBILT 1949 FÖR SALE

På vår resa att hitta den härliga Peterbilt 1966an ni fick se igår så var det flera truckar vi av olika anledningar inte köpte och nu på morgonen fick vi ett email med bilder på en 1949 Peterbilt som vi var nära att köpa innan men som vi nu tacka Nej till då EN är nog för hjälten i Östersundtrakten och visst blir man sugen här är hans mail översatt till Svenska.
Citatat
”Morning,
Ville inte sälja ,min Peterbilt tidigare då den hade så usel bakaxelutväxling att den endast gick att köra i 55 miles per timme (läs 88 km/h). Jag hade också en komplett luftfjädring så jag skruva in det först och avsluta med att sätta in en bakaxel med bra utväxling. Jag har också fixat karossen och lackerat skärmarna.

Jag har provat den på motorvägen och utan problem kam jag nu köra i 100 miles per timme (läs 160 km/h) och även då finns mer pulver att ge……. Trucken är nu en mycket bra körtruck och den går underbart.

Nu sitter 8 airbags från 2004 Air Ride, nya bromstrummor och bromsar Ny syntetisk växellådsolja.

Jag erbjuder er Att köpa den för 18000 USD om ni köper den före jag annonserar ut den. Skicka mig 8000 USD i handpenning så postar jag Titeln till er sen kan trucken hämtas i Juni då resten betalas, under tiden kan jag lacka huv och hytt så är den färdiglackerad när i hämtar den…..” Slut citat.

Frän Historia och om nån är sugen skicka mig ett mail…. Å köper ni den tänk att kunna flyga över till USA Pressa upp den i 170 km/h på sin väg mot Sverige……… Ha en Härlig Dag!!

 Snygg men tänk 170 km/h på motorvägen med en 64 år ung Truck
 Luftfj'dring nya bromsar ä mumma


Peterbilt 360 1573 'r tillverkningsnummer sen starten........ 1939